wtorek, 15 sierpnia 2017

#67 200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego (125 i 126)


Jak co wtorek publikuję odpowiedzi na pytania dotyczące Ruchu Szensztackiego, oparte na książce o. Niehausa "200 pytań na temat Ruchu Szensztackiego". Miłej lektury!



Dzisiaj pytania 125 i 126  z rozdziału VI "O Szensztackiej pedagogice".



125. Jakie są możliwe formy ideału osobistego?
Ideał osobisty może przybrać jedną z wielu form. Zazwyczaj ma pewien rodzaj krótkiej formy, coś takiego jak nazwa lub motto (np. „Tabernakulum Chrystusa”, „Radosny Ambasador Maryi”, „Żywy Świadek w Służbie Innym”), które łatwo zapamiętać. Może mieć formę codziennego odnowienia przymierza lub kilku wersów. Lub też może mieć formę symbolu, który w moim odczuciu określa moją misję w życiu.

126. W jaki sposób żyje się Ideałem Osobistym?
Jest częstą praktyką w Szensztacie aby odnawiać Ideał Osobisty każdego dnia i pozwalać aby stopniowo stał się dla nas “drugą naturą”. W pierwszym etapie po odkryciu swojego Ideału Osobistego może być szczególnie owocnym wybranie własnego Praktycznego Sprawdzenia (patrz pytanie 130) aby świadomie rozwijać pewne elementy mojego ideału, łącząc mnie jeszcze bardziej z wyjątkową misją, którą Bóg ma dla mnie. Przez lata, Ideał Osobisty będzie stale wzrastał. W konkretnych etapach życia może się nawet wydawać koniecznym do przeformułowania lud dostosowania ideału na podstawie tego, jak Bóg kieruje nami na przestrzeni lat. Można tego oczywiście dokonać i może to nam pomóc docenić jak Bóg prowadzi nas na ścieżkach naszego życia. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz